Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Hover Effects

TRUE

Yorumlar

{fbt_classic_header}

Header Ad

Önizle

Son yazılar:

latest

Ads Place

Enver abi

Sual: Enver abi için herkes, (Çok iyi bir idareciydi, çalışanların patronu değil abisiydi, çok cömertti) gibi şeyler söylüyor. Fakat dinî ...

onizle
Sual: Enver abi için herkes, (Çok iyi bir idareciydi, çalışanların patronu değil abisiydi, çok cömertti) gibi şeyler söylüyor. Fakat dinî yönünden pek bahsedilmedi. Belki de onlar, o yönünü bilmiyordu. Bu yönü de açıklansa iyi olmaz mı?
CEVAP
O yönünden de bahsedenler oldu. Muhtelif yazarlardan birkaç örnek verelim:

Maneviyat dünyamızın kandillerinden biriydi. Hüseyin Hilmi Işık’ın yakını ve hâl ehliydi. Seyyid Abdülhakim hazretlerinin yolundan gidiyordu. (Mustafa Ünal)

Örnek alınacak, hayat deneyimleri ders olarak okutulacak bir insandı. (BİK Genel Md. Mehmet Atalay)

Çok yetenekli, çok başarılı, çok renkli ve çok boyutlu insanları tanımış olabilirsiniz. Ama “İyi insan” olmak başka bir niteliktir. O, benim hep “İyi bir insandı” diye hatırlayacağım kişidir. (Mehmet Barlas)

Değerli yazarlar, Enver abiyi de ebedîleştiriyor. Bu arada değerli oğlu Mücahid Ören’in bayrağı dalgalandırmaya devam edeceğinin işaretini yıllar önce bildirmişti. (Kenan Akın)

Allahü âlem inanıyorum ki O yine, orada da gülüyordur. Ancak arkada ağlayanlar bıraktı. Güle güle Enver Ağabey! Sen selam söyleyeceklerini bilirsin. (Ozan Arif)

Sadece bana değil binlerce kişiye ağabeylik, babalık yapmıştı. Yaşadığımız müddetçe ona duacı olacağız! (Yavuz Bülent Bakiler)

Enver Ağabeyimizin bizlere emanet ettiği yüce değerler,
oğlu Ahmet Mücahid Ören'in liderliğinde yaşatılacak ve yüceltilecek... 
Onun bize en kıymetli emaneti, mahdumu Ahmet Mücahid Ören Bey’dir. Onun liderliğindeki bu hizmet bayrağı daha yükseklere taşınacaktır. (Celal Koyuncu)

Ömrü boyunca yayınladığı kitaplarla Müslüman dünyasına hizmet etti. (M. Emin Birpınar)

O vefat etti, şimdi âlemler ağlıyor. (İrfan Söyler)

Onu gerçekten tanıyanın hayatı değişir. Sadece güler yüzüne, cömertliğine ve sabrına hayran olanlar hakikate kıyasla nasipsizdir. (Murat Başaran)

Dünyanın her tarafındaki Müslümanlara hep yardım elini uzattı. Kırım’dan Afganistan’a, Bosna Hersek’ten Sudan’a, Somali’ye; dünyanın en ücra köşelerine kadar, hizmet kervanlarını yolladı. (O, garip ve uzak beldelerde, öz yurdundan daha fazla tanınıyor ve biliniyor) denebilir. (İsmail Kapan)

Binlerce seveni, sohbetini dinleyebilmek için can atarlardı. (Ali Zeki Osmanağaoğlu)

Hayata ve insana cemaatçilik anlayışıyla değil, Ehl-i sünnet ve cemaat ölçüsüyle baktı. (Rahim Er)

Hikmet ehli bir zatı kaybettik. Şimdi bu hizmetlerin devam etmesi için, bu misyonu yüklenen, hizmet bayrağını eline alan Ahmet Mücahid Ören Beyin etrafında istikrar içinde yek kalp, yek vücut, yek cihet olarak kenetlenmektir. (Fevzi Kahraman)

28 Şubat sürecinde Genelkurmay Başkanı, “Enver Bey’e selam söyle, Türkiye Gazetesi’nin içerisinde irticaî yayınların yapıldığı iki sayfayı kaldırsın! Buradaki yayınlar bizi üzüyor” demişti. Ben de durumu Bizzat Enver abiye aktardım. Bana, “Bizim devletimizle ve ordumuzla kavgamız yoktur. Biz o iki sayfayla insanlarımıza dinimizi öğretmeye çalışıyoruz. Bu gazeteyi de bu iki sayfa için çıkarıyoruz. O iki sayfa kaldırılırsa gazeteyi temelli kapatırız” diye cevap vermişti. (Nuri Elibol)

Nuri Bey’in yazdıkları doğrudur. Yani gazete o iki sayfa için çıkarılıyordu. Bizim Sayfa’yı yıllarca yöneten biri olarak, Enver abimizin, (Gazete bir zarftır. Mektup kısmı Bizim Sayfa’dır. Gazeteyi Bizim Sayfa için çıkarıyoruz. Allah saklasın, spor veya haberler için çıkarmıyoruz) dediklerine çok şahit oldum.

O sıralarda, 28 Şubatçıların sevdiği biri, Bizim sayfayı kaldırmıştı. Günlük yazılarımı da azalttı. Bana da, (Bu gazetedir, dinî yayın yapılmaz. Âyet ve hadislerle dolu yazı yazılmamalı) demişti. Enver abiye, (Türkiye baskısından Bizim Sayfa kaldırıldı, bari Avrupa baskısında devam etse uygun olur mu?) diye teklifte bulunmuştum. Uygun bulmuşlardı. 28 Şubatçıların adamı, durumdan haberdar olunca, buna da mani olmuştu. O devirde çok zulüm görmüştük.

Sayın Nuri Elibol, Ankara’dan telefon etti. (Sizin gayrimüslimlere kâfir demenizden rahatsız olan bazı çevreler, “Nasıl olur da, Enver beyin gazetesinde, böyle yazılar çıkabiliyor” diye bana söylediler. Ben de Enver beyden önce size bildireyim dedim) diye beni ikaz etmişti. Osmanlının son dönemlerine doğru da gayrimüslimlere kâfir denmesi yasaklanmıştı. O zaman bir paşa, duruma çok üzülerek, (Duyduk duymadık demeyin. Bundan sonra kâfire kâfir demek yasaktır) demişti. 28 Şubat dönemi de İttihatçıların dönemini aratmıştı.

Yine yetkili biri, Sohbet köşesindeki dinî yazılar uygun görmeyip yeni bir şekil verilmesi için beni çağırdı. Oradan geçen başka bir yazara, (Sen de gel!) dedi. Onun fikrini de aldı. O arada (Tinerci çocukları koyalım) teklifi geldi. Ben hayret içinde kaldım. Daha sonra, birini göndererek, yorulmuş olacağımı, üç beş ay dinlenmemi söyledi. Açıkça, (İşine son verdim) diyordu. Durumu Enver abiye bildirdim. Enver abi, Bizim sayfadaki dinî yazıların kalkacağını duyunca çok üzülmüş, (Bir daha böyle bir şey olursa hemen bana bildir!) demişlerdi. Bu olay da, Enver abinin dinî yazılara ne kadar çok önem verdiğini göstermektedir

Gazetenin başına gelenler, TGRT’ye gelmedi mi? TV’lerin lüzumunu bilen Enver abi, imkânsızlık içinde TGRT’yi kurdu. TGRT’nin kısa zamanda Türkiye’nin her yerinde izlenme rekorları kırması üzerine, malum etkili ve yetkili çevreler devreye girdi, (Enver bey, sen Türkiye’ye İslamiyet’i geri getiriyorsun) diyerek talimatlar yağdırmaya çalıştılar. TGRT’yi diğer kanallardan farksız hâle getirmişlerdi. Vatandaş da bunları bizim yaptığımızı zannediyordu. Nihayet satıp kurtulmuştuk.

Enver abinin, diğer iyi özellikleri de, zaten dindarlığından, hocasından aldığı feyizlerden kaynaklanmaktadır. Büyük zatlar, kendilerine gelen maddî manevî her nimeti hocalarından bilirlerdi. Bunun için merhum hocamız, (Abdülhakim efendiyi tanıdıktan sonra, elime geçen beş kuruşu kendimden bilsem helak olurum. Hepsi efendi hazretlerinin bereketidir) buyurmuştu. Enver abi, de böyleydi. Her konuşmasında merhum hocamıza teşekkür ederdi. (Hocamız olmasaydı beni nereden tanıyacaktınız?) der, hep merhum hocamızdan bahsederdi. S. Ebediyye’de Enver abi için, (Hüseyin Hilmi Işık’ın en çok sevdiği talebesi ve damadıdır. Ehl-i sünnet bilgilerinin basılmasına ve yayılmasına çok hizmet etmiştir) deniyor.

Enver abiyi sevenler maille, telefonla, (Çok üzüldük, şimdi ne olacak?) diye soruyorlar. Üzülmek elbette normaldir. Çünkü Berekât kitabında, (Müminin ölümüne gökler ağlar) buyuruluyor. Ama bu hizmetler inşallah kıyamete kadar devam edecektir. Mübarek hocamız Enver abiyi vekil bırakmıştı. Enver abi de Mücahid abiyi vekil bıraktı. Merhum hocamız, (Mücahid bey, Enver beyin vekilidir. Enver bey, benim vekilimdir. Bir işi vekil yapınca, o işi asıl yapmış olur) buyurmuştu. Merhum hocamızın vekili Enver abiye nasıl hizmet etmişsek, merhum Enver abinin vekili Mücahid abimize de, aynı şekilde hizmete devam edeceğiz inşallah.
Sosyal Sorumluluk Projesi

Hiç yorum yok

Sorularınız Dinimiz İslam hocaları tarafından cevaplandırılacaktır. Lütfen suallerinizi: dinimizislam2@gmail.com mail adresine gönderiniz. Teşekkürler.

Ads Place