Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Hover Effects

TRUE

Yorumlar

{fbt_classic_header}

Header Ad

Önizle

Son yazılar:

latest

Ads Place

Çay ve namaz

Sual: Bir gece, arkadaşlarla toplanmış, dini kitap okuyorduk. Genç bir arkadaş, (Önce çayımızı içelim, sonra rahatça namazımızı kılalım) d...

onizle
Sual: Bir gece, arkadaşlarla toplanmış, dini kitap okuyorduk. Genç bir arkadaş, (Önce çayımızı içelim, sonra rahatça namazımızı kılalım) dedi. Oradaki yaşlı bir amca, (Öyle söylenmez. Önce namazımızı kılalım, sonra rahatça çayımızı içelim) dedi. Hangisinin dediği daha uygundur?
CEVAP
Yaşlı amca, namazın önemini belirtmek için öyle söylemişse de, gencin söylediği daha uygundur. Kalbi meşgul eden bir şey olursa, önce o şeyi hâlledip, sonra namaza durmalı. Mesela çay, yemek gibi şeyler kalbi meşgul edebilir. Önce bunları hâlledip, sonra namaz kılmak uygun olur. Yapılması gereken bir şeyler varken, rahat namaz kılınmaz. Gerekli işleri yaptıktan sonra, namaz kılmak daha rahat olur.
Fıkıh kitaplarında, imrendiği yemeği kaçırmak korkusu, cemaate gitmemek için özür kabul ediliyor. Yani önce yemek yeniyor, sonra tek başına namaz kılmak caiz oluyor. Ortada yemek varken, namaz vakti çıkmayacaksa veya mekruh vakit girmeyecekse, önce yemek yenmeli. İki hadis-i şerif meali şöyledir:
(Yemek hazırken namaza durmayın!) [Müslim]
(Akşam yemeği hazırsa, önce yemeği yiyin, sonra namazı kılın!) [Buhari, Müslim, Tirmizî]

Mektupla boşamak
Sual: S. Ebediyye’de, (Öldüğünü işitip veya boşadığını bildiren mektubunu alıp, başkasıyla evlendikten sonra, birinci kocası gelirse, ikinci nikâhı bâtıl olur) yazıyor. Birinci kocası, boşadığını mektupla bildiriyor. Mektupla boşamak sahih olduğuna göre, niye nikâh bâtıl oluyor?
CEVAP
Birinci kocası, boşadığını mektupla bildirmiyor. Başkaları onun öldüğünü veya boşadığını mektupla bildiriyorlar. Sonra kendisi gelip, (Öldüğümü veya boşadığımı mektupla bildirmişler, ama ben ölmedim de, boşamadım da…) diyor. Mektupta yazılanların yanlış olduğunu bildiriyor. Yani mektubu gönderen başkalarıdır.

Tuzlu şarap
Sual: Şarabın içine tuz konunca, sirkeleşme oluyormuş. Şarabın içine tuz atıp içenler oluyor. Bunun mahzuru var mıdır?
CEVAP
Elbette mahzuru vardır. Tuz, konar konmaz, şarap hemen sirke hâline gelmez. Zamanla sirke hâline gelirse, ancak o zaman sirkeyi yemekte mahzur olmaz. Sirkeleşmeden yenilmez.
Sosyal Sorumluluk Projesi

Hiç yorum yok

Sorularınız Dinimiz İslam hocaları tarafından cevaplandırılacaktır. Lütfen suallerinizi: dinimizislam2@gmail.com mail adresine gönderiniz. Teşekkürler.

Ads Place