Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Hover Effects

TRUE

Yorumlar

{fbt_classic_header}

Header Ad

Önizle

Son yazılar:

latest

Ads Place

Alkolün damlası necistir

Sual: Bir hoca, (Bir yemeğin veya içeceğin içine bir kaşık şarap konsa, onu içmek haram olmaz, çünkü o yemekten veya o içecekten ne kadar ...

onizle
Sual: Bir hoca, (Bir yemeğin veya içeceğin içine bir kaşık şarap konsa, onu içmek haram olmaz, çünkü o yemekten veya o içecekten ne kadar çok yenilip içilse de, insan sarhoş olmaz. Bunun için meyve suyuna veya gazoza konan az miktar alkol haram değildir) diyor. Alkol, idrar gibi necis değil mi? Yemeğin veya içeceğin içine bir kaşık idrar konsa o yemek necis olmaz mı?
CEVAP
Elbette necis olur. Yalnız o hoca değil, mezhebi olmadığını iftiharla söyleyen Ebu Zehra da, (Alkollü içkiler kaynatılır, pişirilen yemeklere katılır ve içki olmaktan çıkarılırlarsa normal gıdaya döner, haram listesinden çıkarlar. Alkolün pişmekte olan yemeklere, lezzet verici olarak katılmasının, et ve balığa bir miktar şarap ekleyerek pişirmenin dinen hiçbir sakıncası yoktur) diyor.

Böyle indî görüşlerini din gibi anlatan hocalar çoğalıyor. O hoca, kim ise, bu onun indî yorumudur, yani şahsi görüşüdür. Dinde delil olmaz. Çünkü içinde % 10 civarında alkol bulunan şarabın bile damlası necistir. Şarap, sirke mayasıyla mayalanır, alkol sirkeye dönüşür. Kimyasal değişmeye uğradığı için sirke içmek günah değildir. Yemeğe konan şarap ise asla sirkeye dönüşmez. Böyle yanlış fikirlerle dinimizi sulandırmaya çalışıyorlar. S. Ebediyye'de deniyor ki:

İspirtosu [etil alkolü] az olan şarap da haramdır. Sarhoş etmese de, damlasını içmek haramdır, helâl diyen kâfir olur. Şarap, idrar gibi kaba necasettir. Her türlü kullanmak, ilaç yapmak, çamur yapmak, hayvana içirmek, lavman yapmak, buruna çekmek sözbirliği ile haramdır. Şarap köpüklendikten sonra, kaynatılıp üçte ikisi gitse de geride kalanı ve imbiklenerek elde edilen ispirtonun, rakının şarap gibi, galiz necaset olduğu sözbirliğiyle bildirilmiştir. Bunların damlasını da içmenin haram olduğu, Behcet-ül-fetava'da yazılıdır. Büyük fıkıh âlimi İbni Âbidin buyuruyor ki: (Arak-ı hamrın [etil alkolün], şarap gibi kaba necaset olduğu ve sarhoş edecek kadar içene had vurulması sözbirliğiyle bildirildi. Damlasını içene de had vurulur diyen âlimler çoktur.) [3/163 ve 5/289]

Alkollü içkilerin hepsinde ispirto vardır, şaraplı su gibi kaba necis ve haramdır. Bir hadis-i şerif meali:

(İhtimar [mayalanarak alkol teşekkül] etmiş her içki haramdır.) [Ebu Davud]
Bu hadis-i şerif, fıkıh kitaplarında şöyle açıklanıyor: Bal, incir, arpa, buğday, mısır, darı, erik, kayısı, elma ve benzerlerinden biri soğuk suda durup ısıtılmasa da, alkol teşekkül ederek bira gibi olur. Bira, tadı acı ve keskin olduğu [alkol bulunduğu] için azı da çoğu da, her ne maksatla içilirse içilsin, imam-ı Muhammed'e göre haramdır, fetva da böyledir. Diğer üç mezhepte de haramdır. (S. Ebediyye)

İskilipli M. Atıf hoca buyuruyor ki:
Hamrın [alkolün] haram olması, zatından dolayıdır, yoksa sarhoş ettiğinden dolayı değildir. Alkolün damlası da, zerresi de haramdır. İdrar, kan gibi şer'an kaba necasettir, murdardır. Damlası, zerresi de necistir. (Men'i müskirât)

Basında kendi görüşlerini esas alan hocalar değil, muteber dinî kitaplar esas alınmalıdır.
Sosyal Sorumluluk Projesi

Hiç yorum yok

Sorularınız Dinimiz İslam hocaları tarafından cevaplandırılacaktır. Lütfen suallerinizi: dinimizislam2@gmail.com mail adresine gönderiniz. Teşekkürler.

Ads Place