Sual: (Kur'an ezberlemek veya okuyup hastaya üflemek için indirilmedi) demek yanlış değil mi? CEVAP Eğer cümleye "sadece" ke...
Sual: (Kur'an ezberlemek veya okuyup hastaya üflemek için indirilmedi) demek yanlış değil mi?
CEVAP
Eğer cümleye "sadece" kelimesi ilave edilmezse, yani, (Kur'an, sadece ezberlemek veya sadece okuyup şifa maksadıyla üflemek için indirilmedi) denmezse, çok yanlış olur. Allahü teâlâya iftira olur. Kur'an-ı kerim bunları yapmak için de indirildi. Peygamber efendimiz, okunmasını, ezberlenmesini, okunup hastalara üflenmesini teşvik ederken, bunlar için gönderilmedi demek, ya art niyetten veya cahillikten kaynaklanır. Bu zihniyetteki mezhepsizler, (Herkes Kur'anın mealini okusun, anlasın ve kendi anladığına uysun!) diyorlar. Hâlbuki piyasadaki birbirini tutmayan mealleri okumakla, Kur'an-ı kerimin gerçek mânâsı anlaşılmaz. Bunları okuyan sadece, tercüme edenin bilgi derecesine göre anladıklarını okumuş olur. O kimsenin fikirlerinin esiri olur. Kur'an-ı kerimi aslından okumak, ezberlemek, çok büyük bir nimettir, her harfi şifadır. Bir âyet-i kerime meali:
(Kur'an-ı kerim, müminler için şifa ve rahmettir.) [İsra 82]
Bu konulardaki birkaç hadis-i şerif meali de şöyledir:
(İlaçların en iyisi Kur'an-ı kerimdir.) [İbni Mace]
(Kur'an-ı kerimden şifa beklemeyen, şifaya kavuşamaz.) [Deylemi]
(Fatiha ile Âyet-el kürsiyi okuyana, o gün nazar değmez.) [Deylemi]
(Sabah-akşam İhlâs ve Muavvizeteyn'i [iki Kul Euzü'yü] üçer defa oku! Bunlar, bütün belaları, âfetleri, sıkıntıları ve istemediğin şeyleri giderir.) [Tirmizi]
(Kur'an-ı kerimi okuyup ezberleyin! Allahü teâlâ içinde Kur'an-ı kerim bulunan kalbe, azab etmez.) [Şir'a Şerhi]
(Hafızasında Kur'an-ı kerimden bir şey bulunmayan, harap bir eve benzer.) [Tirmizi]
Eski ümmetlerin dini
Sual: Okuduğum kitaplarda, (Bütün peygamberlerin getirdiği dinin esaslarında imanla ilgili şeyler aynıydı, fakat şeriatları farklıydı) deniyor. Bir de, (Hazreti Musa'nın şeriatı, hazret-i İsa'nın şeriatı) deniyor. Şeriat ne demektir? Şeriata karşı olmak günah olmuyor mu?,
CEVAP
Her peygamberin, Allahü teâlâ tarafından getirdiği dinin, amele ait hükümlerine şeriat denir. Mesela namaz kılmak, oruç tutmak, zekât vermek, hacca gitmek, nikâh, talak, miras ve alışveriş bilgileri gibi hükümlerdir. Bunlar her peygamberin dininde, az veya çok farklıydı. Şeriata karşı olduğunu söylemek, (Ben Allah'ın emirlerine karşıyım, namaza karşıyım, oruca karşıyım) demektir. Cahillikle böyle söz söylememelidir.
CEVAP
Eğer cümleye "sadece" kelimesi ilave edilmezse, yani, (Kur'an, sadece ezberlemek veya sadece okuyup şifa maksadıyla üflemek için indirilmedi) denmezse, çok yanlış olur. Allahü teâlâya iftira olur. Kur'an-ı kerim bunları yapmak için de indirildi. Peygamber efendimiz, okunmasını, ezberlenmesini, okunup hastalara üflenmesini teşvik ederken, bunlar için gönderilmedi demek, ya art niyetten veya cahillikten kaynaklanır. Bu zihniyetteki mezhepsizler, (Herkes Kur'anın mealini okusun, anlasın ve kendi anladığına uysun!) diyorlar. Hâlbuki piyasadaki birbirini tutmayan mealleri okumakla, Kur'an-ı kerimin gerçek mânâsı anlaşılmaz. Bunları okuyan sadece, tercüme edenin bilgi derecesine göre anladıklarını okumuş olur. O kimsenin fikirlerinin esiri olur. Kur'an-ı kerimi aslından okumak, ezberlemek, çok büyük bir nimettir, her harfi şifadır. Bir âyet-i kerime meali:
(Kur'an-ı kerim, müminler için şifa ve rahmettir.) [İsra 82]
Bu konulardaki birkaç hadis-i şerif meali de şöyledir:
(İlaçların en iyisi Kur'an-ı kerimdir.) [İbni Mace]
(Kur'an-ı kerimden şifa beklemeyen, şifaya kavuşamaz.) [Deylemi]
(Fatiha ile Âyet-el kürsiyi okuyana, o gün nazar değmez.) [Deylemi]
(Sabah-akşam İhlâs ve Muavvizeteyn'i [iki Kul Euzü'yü] üçer defa oku! Bunlar, bütün belaları, âfetleri, sıkıntıları ve istemediğin şeyleri giderir.) [Tirmizi]
(Kur'an-ı kerimi okuyup ezberleyin! Allahü teâlâ içinde Kur'an-ı kerim bulunan kalbe, azab etmez.) [Şir'a Şerhi]
(Hafızasında Kur'an-ı kerimden bir şey bulunmayan, harap bir eve benzer.) [Tirmizi]
Eski ümmetlerin dini
Sual: Okuduğum kitaplarda, (Bütün peygamberlerin getirdiği dinin esaslarında imanla ilgili şeyler aynıydı, fakat şeriatları farklıydı) deniyor. Bir de, (Hazreti Musa'nın şeriatı, hazret-i İsa'nın şeriatı) deniyor. Şeriat ne demektir? Şeriata karşı olmak günah olmuyor mu?,
CEVAP
Her peygamberin, Allahü teâlâ tarafından getirdiği dinin, amele ait hükümlerine şeriat denir. Mesela namaz kılmak, oruç tutmak, zekât vermek, hacca gitmek, nikâh, talak, miras ve alışveriş bilgileri gibi hükümlerdir. Bunlar her peygamberin dininde, az veya çok farklıydı. Şeriata karşı olduğunu söylemek, (Ben Allah'ın emirlerine karşıyım, namaza karşıyım, oruca karşıyım) demektir. Cahillikle böyle söz söylememelidir.
Hiç yorum yok
Sorularınız Dinimiz İslam hocaları tarafından cevaplandırılacaktır. Lütfen suallerinizi: dinimizislam2@gmail.com mail adresine gönderiniz. Teşekkürler.