Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Hover Effects

TRUE

Yorumlar

{fbt_classic_header}

Header Ad

Önizle

Son yazılar:

latest

Ads Place

Hatim duasında bulunmak

Sual: Cemaatle hatim duası yapmak mekruh mudur? CEVAP Hayır mekruh değildir. Mekruh olan, dua yapılacağını ilan etmektir. Yoksa hatim duas...

onizle
Sual: Cemaatle hatim duası yapmak mekruh mudur?
CEVAP
Hayır mekruh değildir. Mekruh olan, dua yapılacağını ilan etmektir. Yoksa hatim duası yapılırken katılmak çok sevabdır.

Kur'an-ı kerimin hatmedildiği yere rahmet yağar. Hatim okunurken toplanmak ve hatimden sonra dua etmek müstehabdır. İbni Abbas hazretleri, hatim okunan yerde adamını bulundurur, hatim biteceği zaman kendi de hazır olurdu. Hazinet-ül-esrar'daki hadis-i şerifte, (Hatim duası yapılan yerde bulunan, ganimet dağılırken bulunan kimse gibidir, hatme başlanan yerde bulunan, cihad eden kimse gibidir. İkisinde bulunan, iki sevaba da kavuşur ve şeytanı rezil eder) buyuruldu. (Kitab-üt-tibyan)

Nutuk çeker gibi
Sual: S. Ebediyye'de, (Cuma namazından sonra cemaatle dua yapmak cahilliktir. Vaazdan sonra toplanarak vaizin yüksek sesle dua yapması bidattir) deniyor. Cuma namazlarından sonra, okunan hatm-i şerifleri, cüzleri, kelime-i tehlilleri ölmüşlerimizin ruhlarına hediye etmek de bu hükme girer mi?
CEVAP
Girmez. Uygun olmayan, camide yüksek sesle, konferans verir gibi, nutuk çeker gibi vaaz ve dua etmektir.

İtikatta mezhep
Sual: Bazı kitaplarda, Matüridi mezhebi, Eşari mezhebi ifadeleri geçiyor. İtikatta tek mezhep olduğuna göre, niye böyle ifadeler kullanılıyor?
CEVAP
İtikatta hak mezhep tektir. O da Ehl-i sünnet vel cemaat mezhebidir. Bu mezhebin itikattaki iki büyük imamı, Ebu Mansur Matüridi ve Ebül-Hasan Eşari hazretleridir. Burada mezhep, birkaç konudaki farklı ictihad anlamındadır. Nitekim fıkıh kitaplarında, (İmam-ı Ebu Yusuf'un mezhebi böyledir) ifadeleri de geçer. Bu, ayrı mezhebi olduğu için değil, ictihadının farklı olduğunu göstermek içindir.

İmam-ı Matüridi Hanefi mezhebinde, İmam-ı Eşari de Şafii mezhebinde olduğu için, Hanefiler İmam-ı Matüridi'nin, Şafiiler de İmam-ı Eşari'nin açıklamalarını esas alıyorlar.

İmam-ı Sevri ve Evzai
Sual: İmam-ı Sevri ve İmam-ı Evzai, dört mezhebin imamı gibi, her ilimde imam mıdır?
CEVAP
İmam-ı Sevri, hadiste imam, sünnette imam değildir. İmam-ı Evzai, sünnette imam, hadiste imam değildir. İmam-ı Malik, hadiste de, sünnette de imamdır. (Eşedd-ül-cihad)
 
Sosyal Sorumluluk Projesi

Hiç yorum yok

Sorularınız Dinimiz İslam hocaları tarafından cevaplandırılacaktır. Lütfen suallerinizi: dinimizislam2@gmail.com mail adresine gönderiniz. Teşekkürler.

Ads Place